Priprema dizajna za štampu DTG - Brendly

Priprema dizajna za štampu DTG

Savjeti za bolju štampu i pripremu fajla za različite proizvode.

Kako prilagoditi dizajn kako bi štampa bila vjerodostojna – Vodič

U ovom vodiču ćemo se upoznati sa DTG (direktnom digitalnom) štampom i sa time kako prilagoditi svoj dizajn da bi rezultat štampanja izgledao što vjerodostojnije u odnosu na prikaz na ekranu.

Prije svega … Šta je to DTG štampa?

Direktna digitalna štampa je najkvalitetniji vid štampe za tekstil. Štampa je ravna, boje su pune i postojane, i postoji velika razlika u kvalitetu u odnosu na niskobudžetni “preslikač” koji mnogi miješaju sa ovom vrstom štampe.

Treba napomenuti i da se ova vrsta štampe ne spira i u procesu štampe se boje “ubacuju” direktno u tkaninu.

Kod proizvoda koji nisu bijele boje postoji još jedan korak, a to je apliciranje prajmera (sredstvo poput ljepila bijele boje) koji sprečava da se boja miješa s tkaninom, odnosno pravi barijeru između boje i tkanine. Tako se sprečava uticaj boje tkanine na boju dizajna koji se na istu štampa.

Bijeli sloj ide prvi, a zatim se na njega na tamnim majicama štampa dizajn

Brendly je zbog visokog kvaliteta s razlogom odabrao ovu vrstu štampe. Ipak, kao i za svaku tehniku štampe, bilo na papiru ili tekstilu, i DTG ima svoja ograničenja.

Na papiru je daleko lakše uticati na konačan ishod štampanja, jer je jedne boje, ujednačen i ravan. Štampa na tekstilu je druga priča. Tu na izgled konačnog otiska utječe mnogo faktora kao što su sastav materijala, debljina, boja i prisustvo premaza, tkanje i prirodne niti materijala.

Stoga je normalno očekivati određena odstupanja boja, kao i sa svim ostalim tehnikama štampe. Dio problema nastaje zbog nepoznavanja kolornih modova.

Na ekranu su prikazane boje u RGB kolornom sistemu, dok je CMYK kolorni model koji se koristi za štampu. Dakle – sve što vidimo na ekranu je RGB, dok je u realnom svijetu, za štampu korišten CMYK.

Za emitovanje boja RGB koristi svjetlost i samim tim ima veću mogućnost prikazivanja jarkih i drečavih boja. Npr. kompjuterski monitor je napravljen od piksela, a svaki piksel prikazuje preko 16 miliona boja (16 777 216 boja)! Ove boje se nalaze u RGB gamutu.

S druge strane imamo CMYK koji je suprotan i proizvodi boje mastilima koja oduzimaju svjetlost bijeloj podlozi. Boja u CMYK-u ima par hiljada i one su zagušenije, često tamnije i manje jarke.

RGB i CMYK – Kolorni modeli

Dakle, RGB ima veći gamut (raspon boja koje je moguće reprodukovati) od CMYK-a.

Iskoristi boje unutar CMYK gamuta za najbolji kvalitet printa

Kada dodaš dizajn koji je u RGB-u, štampač automatski traži najpribližniju opciju u CMYK-u, a to nije uvijek idealno poklapanje. Zato je naš prvi savjet u pripremi dizajna prilagođavanje pripreme, odnosno odabir CMYK kolornog modela.

Evo kako bi izgledali odštampani proizvodi koji imaju dizajn pripremljen u RGB-u i gdje se koriste boje van CMYK gamuta:

Primjeri digitalnog prikaza i odštampanih proizvoda

U programima kao što su Adobe Photoshop ili Illustrator možeš podesiti CMYK i imaćeš realniju sliku konačnog dizajna, ali naravno to ne znači da će boje u realnosti biti 100% iste. Ako obratiš pažnju, uočićeš da je na različitim ekranima različit prikaz iste boje.

Neke od naših preporuka koje će učiniti da ti odštampan proizvod bude najpribližniji prikazanom na ekranu su sledeće:

  • Podesi rezoluciju dizajna da ti bude 3600px x 4800px i 300dpi – Nema veze sa bojama, ali da bi ti dizajn bio visokog kvaliteta
  • Eksportuj dizajn u PNG formatu
  • Isključi night ili reading mode na ekranu jer sa njima boje na ekranu izgledaju toplije nego što jesu
  • Izbegni miješanje različitih svjetlosti i drži “normalnu” osvijetljenost ekrana (40%-60%)
  • Dizajniraj u CMYK modu (ako si u RGB modu prečicom CTRL+Y ako koristiš Windows ili CMND + Y na Mac-u ćeš preći u CMYK)
  • Izbegavaj metalik i previše jarke boje jer ih nije moguće štampati u realnosti (out of CMYK gamut)
  • Ako dizajniraš u Adobe Illustratoru, koristi color picker jer ti daje obavještenje “out of gamut“ za boje koje nije moguće reproducirati u CMYK-u.
Upozorenje da ste odabrali boju “izvan gamuta”
  • Ako radiš dizajn samo za crnu majicu, crni dijelovi dizajna ne moraju postojati (bit će crna boja proizvoda na kojem se štampa).
  • Izbjegavaj gradiente sa poluprovidnim bojama, jer u stvarnosti ti prijelazi neće biti identični kao na ekranu.
  • Izbjegavaj poluprovidne boje (kao i drop shadow efekat) na dizajnu koji je zaseban, odnosno nema neku pozadinu, jer ispod njih u štampi je prajmer koji može biti vidljiv.
  • Izbjegavaj korištenje vrlo malih samostalnih (bez pozadine) elemenata u dizajnu, kao što je previše sitan tekst. Proizvodi koji nisu bijele boje, kao što je već spomenuto, imaju prajmer koji može biti vidljiv milimetar na rubu s jedne strane dizajna.

Ako baš želiš mala slova, onda je dodavanje pozadine dobra stvar.

Nadamo se da će ti ovi savjeti koristiti u pripremi tvog dizajna i da će tvoji kupci, kao i ti, biti zadovoljni.

Ako imaš bilo kakvih pitanja, slobodno nam piši putem e-maila ili u komentaru ispod.